
Nazwa "9 Kompania".
Termin 14 VIII 2010
Miejsce - Poligon SD (Dzięki uprzejmości Fundacji E.H.O) (szczegóły dojazdu patrz na dole postu)
Czas gry 1000-1330. Brama miejscówki będzie otwarta dla graczy o 0800 do 1000. Po czym do 1330 dostęp będzie utrudniony i tylko na kontakt tel. z organizatorem.
Odprawa odbędzie się o 1000. O 1015 9. Kompania wejdzie na teren, 1030 Modżahedini, 1045 wejdzie 13. Batalion
Impreza integracyjna, grill od 1330 + projekcja filmu 9 kompania ok godz. 1500.
ZAŁOŻENIA OGÓLNE.
Początek roku 1988. Północy Afganistan. W ramach operacji „Magistrala” Armia Sowiecka (CA) wycofuje Kontyngent Ograniczony z Afganistanu.
Kluczowe wzgórze 3234 panujące nad drogą prowadzącą ze środkowego Afganistanu do granicy z ZSRR jest obsadzone przez nielicznych spadochroniarzy z 9. kompanii 345. samodzielnego pułku powietrzno-desantowego. Prawie wszystkie oddziały CA są już wycofane na północ, do Sowieckiego Sojuzu.
Ale 9. kompania osaczona przez modżahedinów na przeklętym wzgórzu ciągle nie dostaje rozkazu o wycofaniu się. Czyżby została zapomniana? Zresztą nawet gdyby dostali rozkaz, to i tak są zablokowani przez oddziały modżaheddinów panujących w okolicy. Jedyną nadzieją jest ostatnia sowiecka jednostka znajdująca się w pobliskim mieście Kunduz. To 13. Batalion strzelców zmotoryzowanych który jako ostatni będzie wycofywany z Afganistanu. Wzgórze 3234 leży na drodze z Kunduz do granicy sowieckiej.
Czy przyjdą posiłki, żeby odblokować desantników? Czy zostaną zatrzymane przez bojowników islamskich? Czy desantnicy utrzymają się na wzgórzu zanim przyjdą posiłki?
Tylko dwie rzeczy są pewne – desant nie odda swojego życia za taniochę a modżahedini są zmotywowani by zemścić się na ostatnich sowietach za lata okupacji ich kraju.
MIEJSCE, FORMALNOŚCI.
Impreza się odbędzie na zamkniętej miejscówce SD którą opiekuje Fundacja E.H.O. Wstęp jest płatny 10 zł od osoby.
Przy wjeździe na teren będzie znajdował się punkt rejestracyjny na którym każdy uczestnik wypełni "Oświadczenie o przyjęciu ryzyka i zwolnieniu z odpowiedzialności" po czym wpłaci 10 zł i będzie mógł skierować się na wskazany parking. Najpierw Parking 1, po jego wypełnieniu Parking 2.
Teren SD podzielony na IN GAME i OFF GAME. Podział jest na mapie i w terenie.
PODZIAŁ MUNDUROWY.
CA (WDW i Piechota)


Mundury rosyjskie, białoruskie, sowieckie, polskie, niemieckie, fińskie, duńskie i inne europejskie. Kamizelki współczesne zostawiamy w domu. Zabieramy pasy z ładownicami, lifcziki, staniki, pasoszelki, zostawiamy współczesne kamizelki modułowe.
Mile widziana jest stylizacja. Np u desantników mile widziany beret błękitny )
CA zostanie podzielona na dwie części.
1. 9. Kompania, mundury sowieckie historyczne i mundury rosyjskie
2. 13. batalion strzelców. Reszta mundurów - fleki, polskie, fińskie etc.
Modżahedini



1. Góra (bluza, koszula, koszulka) w kolorach czarnym, brązowym, zielonym, piaskowym etc.
2. Dół, mile widziane kolory tak jak i góra, ale dopuszczalne są spodnie mundurowe dowolne. Również we współczesnych w kamuflażach US, FR, UK i ND.
Dodatkowo mile widziany jest jeden element arabski – arafatka, galabija, pakol, tiurban. Wystarczy arafatka.
Najemnicy.
Dowolne mundury amerykańskie w tym współczesne, ale bez współczesnych kamizelek, cirrasów it.d. Mile widziana jest stylizacja na najemnika.
Oporządzenie - obydwie strony oporządzenie historyczne albo stylizowane - czyli pasoszelki, staniki, chest rigi i temu podobne zabieramy a Cirasy i kamizelki modularne w domu zostawiamy.
ZADANIA OGÓLNE.
CA:
1. 9. kompania. Wejść na teren o godz. 1015. Zorganizowac pozycje obronne na Wzgórzu 3234. Utrzymać wzgórze 3234 do godz. 1330
2. 13. Batalion. Wejść na teren o godz. 1030. Przeprowadzić konwój z amunicją i posiłkami z bazy z KundUzie do wzgórza 3234. Utrzymać wzgórze do 1330
MODŻAHEDINI
1. Wejść na teren o godz. 1030. Zdobyć wzgórze i utrzymać go do godz. 1330
2. Uniemożliwić przeprowadzenie konwoju sowieckiego z bazy w Kunduzie do wzgórza.
NAJEMNICY
1. Wejść na teren o godz. 1030. Wspierać Modżahedinów w wykonywaniu ich zadań.
DOWODZENIE
CA - 9. Kompania, dowodzi najstarszy, najbardziej doświadczony żołnierz, 13. Batalion, dowodzi oficer z jednego z zorganizowanych teamów
MODŻAHEDINI - brak dowódcy głownego. Grupami mogą dowodzić samozwańczy komendańci polowi, watażkowi plemienni i przywódcy religijni.
NAJEMNICY - dowodzi najsilniejszy i największy )
ORGANIZACJA STRON.
CA.
Siły Armii Sowieckiej są podzielone na dwa oddziały
1. 9. Kompania Wojsk Powietrznodesantowych (10-12 os.) rozlokowana na wzgórzu 3234 (Płutonówka) powinna utrzymać wzgórze od godz. 1015 do godz. 1330
2. 1. Batalion strzelców zmotoryzowanych rozlokowany w bazie CA w Kunduzie (resp zaznaczony na mapie)
Modżahedzini i Najemnicy
Od godz. 1030 do godz. 1130 mogą działać tylko i wyłącznie w grupach maksymalnie 5 os. z uwagi na brak zgody wśród dowódców polowych.
Respować się można po 1, 2, 3, 4, 5 (respuje moderator)
Po godz. 1130 mogą połączyć wszystkie siły w jedną pięść.
ZASADY RESPOWANIA OGÓLNE
Każda ze stron będzie miała ograniczoną pulę respów. (proponuję po 300 każdy). Respować będą moderatorzy a ilość wychodzących z respa będzie rejestrowana przez moderatora w odpowiedniej tabeli.
Wyjątek stanowiliby obrońcy Wzgórza, których liczba byłaby niewielka - ok. 10-12 os. Po pierwszym trafieniu należy zejść do wyznaczonego respa 9. kompanii (w środku Wzgórza) i następnie natychmiast wrócić na pozycję.
Po drugim trafieniu gracz schodzi na respa ogólnego CA i następnie ma prawo respować się jak reszta graczy.
ZASADY DOT. REPLIK I AMUNICJI
Dopuszczalna jest dowolna ilość magazynków real, low i mid cap. i magazynki hi cap w ilości maksymalnej 2 szt.
Doładowywanie się tylko na respie.
Początkowa załoga wzgórza stanowi wyjątek i mogą się oni doładowywać na miejscu - w swoim bunkrze. Po śmierci i zejściu ze wzgórza kontynuują grę i doładowywać się mogą tylko na respach.
Karabiny maszynowe 1szt./10 os. Dopuszczalne są repliki karabinów maszynowych lub inne repliki oznakowane przez moderatora zieloną taśmą. Ograniczenie amunicji – 3000 w dowolnych magazynkach. Doładowanie na respie.
Moździerze. Dopuszczalne są dowolnej konstrukcji miotające granaty/miny lub inne pociski zgodne z zasadami WW2. Załoga moździerzu powinna składać się z minimum 3 os. Wymagany będzie 1 strzał testowy przed rozpoczęciem gry.
OPTYKA
Zakaz używania optycznych przyrządów celowniczych. Wyjątek stanowią repliki karabinów snajperskich i repliki w których optyka jest zamontowana na stałe.
ŁĄCZNOŚĆ
1 radio na 10 os.
MAPA
Duża rozdzielczość

Średnia rozdzielczość

DOJAZD
Dojazd od metra centrum tramwajem 78 a później 220 i trochę z buta. Lub umawiajcie się na ostatnim przystanku tramwaju. Przy starcie o 0800 na miejscu o 0900.
http://jakdojade.pl?fn=przyst.%20CENTRU ... true&aro=1
Autem z A do B
http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s ... a+(Centrum)&daddr=Nieznana+droga&geocode=Faz2HAMd2pxAASl9f84H88weRzGRv7gCvjjCQw%3BFfNyHQMdGIY-AQ&hl=pl&mra=mr&sll=52.253605,20.896082&sspn=0.038461,0.077162&ie=UTF8&ll=52.253605,20.882521&spn=0.038461,0.077162&t=h&z=14
i dalej kilkaset metrów, zaznaczyłem to na tym schemacie

Informacje o scenariuszu uzupełniam w tym poście.
Gra będzie otwarta, zorganizowana i moderowana! Organizatorzy Goorock, Oberst.
Oczywiście przypominam o zasadach imprez zorganizowanych:
viewtopic.php?f=11&t=1432