Aplikacja całkiem super, bawiłem się nią kilka godzin. Myślę że warto wesprzeć autora, zwłaszcza w obliczu istniejącej konkurencji. Można śmiało pokusić się o użycie jej nawet podczas scenariuszy na sobotnich otwartych

Częstotliwość odświeżania należy dopasować zarówno do obszaru rozgrywki, jej dynamiki jak i ilości uczestników/drużyn zalogowanych do sesji. Im mniejszy teren, większa dynamika i mniejsze połączenie uczestników w grupy, tym odświeżanie powinno być częstsze.
20 minut może być "dobre" na wielkich 48h manewrach np. gdy trwa przejście pomiędzy punktami strategicznymi zajmujące kilka godzin marszu w większych grupach, przy czym i tak zachodzi moim zdaniem potrzeba ręcznego odświeżenia mapy np. po meldunku radiowym o kontakcie, zmianie sytuacji, etc.
Sam transfer na zużycie baterii raczej ma mały wpływ (specem co prawda nie jestem), ale chyba najwięcej prądu ciągnie wciąż aktywny ekran i włączony moduł GPS. Telefon z założenia wciąż szuka sygnału/jest zalogowany do sieci, więc samo ściąganie danych chyba powoduje marginalny wzrost prądożerności. Ewentualnie można się pokusić o optymalizację samej aplikacji (wymagane zasoby/obciążenie procesora i układu graficznego), choć podejrzewam, że jej autor i o tym pomyślał, ja jakiegoś szczególnego ubytku prądu podczas zabawy nie zauważyłem.
Odnośnie samego zastosowania tej i podobnych aplikacji, nie powinniśmy chyba traktować tej aplikacji na zasadzie wszechwidzącego oka - poza kilkoma wyjątkami - logując do tej samej sesji wszystkich uczestników bez względu na stronę rozgrywki. Wg mnie aplikacja powinna służyć sensownemu zarządzaniu i orientacji w działaniu własnej strony oraz umieszczaniu informacji uzyskanych przez własny zwiad, jako uzupełnienie komunikacji radiowej, z czym też chyba jest ogólny problem. Robienie z rozgrywki AS w terenie komputerowej gry FPS w stylu Delta Force czy innego P.I.G.I., gdzie komandos na ekranie widzi pozycje nieprzyjaciela z dokładnością do 0,5 stopy odbierze chyba całą przyjemność siania kompozytem

Wyjątek: np. szturm małego oddziału specjalsów na wrogą bazę bronioną przez przeważające regularne siły wroga. No ale tutaj to odświeżanie co 1s by się przydało i np. możliwość zablokowania podglądu dla atakowanej strony
