fallout

War...war never changes...
rzeku z martą mówili żeby wrzucić to tutaj-przykładowe frakcje w Falloucie z quasi-fabularnym opisem
czas i miejsce akcji:tzw. Core Region- Kalifornia, na północ od miasta znanego kiedyś jako Los Angeles rok 2162-tuż po śmierci Mistrza i zniszczeniu bazy Mariposa przez osobnika znanego jako Mieszkaniec Krypty.
Cel strategiczny-przejąć kontrolę nad Core Region-myślę wprowadzić puntky za wykonane questy,zebraną przedwojenna technologię itp.
Frakcje:
1.Brotherhood of Steel
Kapitan Roger Maxson w ostatnich latach Wielkiej Wojny stacjonował w bazie Mariposa jako zastępca dowódcy garnizonu.Pech chciał że baza była miejscem nieludzkich eksperymentów z użyciem wirusa FEV na dezerterach i innych więźniach Armii,co gdy wyszło na jaw niezbyt spodobało się stacjonującym tam żołnierzom i doprowadziło do wybuchu buntu na czele którego zbuntowani żołnierze postawili Rogera Maxsona.Po rozstrzelaniu personelu naukowego Maxson ogłosił przez radio dezercje z armii i secesję od Stanów Zjednoczonych.Na jego szczęście rząd i armia USA była w tym czasie zbyt zajęta spadającymi z nieba chińskimi bombami atomowymi by się z nim rozprawić.
Cudem ocaleni z nuklearnej zagłady żołnierze Maxsona,postanowili opuścić bazę w obawie że przeoczenie tak ważnej bazy zostanie wkrótce naprawione.W tym celu udali się do starego,rządowego schronu Lost Hill zabierając z bazy Mariposa cały sprzęt i zapasy jakie mogli unieść.Po dotarciu do bunkra Maxson ogłosił,że ani on,ani jego ludzie nie będą narażać życia dla cudzych celów i przeformował swój oddział w quasi-zakon nazwany "Bractwo Stali".
Bractwo jest organizacją która choć nie jest już stricte armią to jednak zachowali wiele cech US Army takich jak hierarchiczna organizacja,pion dowodzenia,dyscyplinę i wysoki poziom wyszkolenia.Po armii amerykańskiej odziedziczyli też olbrzymie zasoby,wiedzę i technologię w tym pancerze wspomagane czyniące Paladynów Bractwa niemal niepokonanymi w boju.Jednak pomimo to Bractwo nigdy nie wykorzystywało swoich możliwości do rozszerzania swojej władzy,tylko zgodnie z doktryną Maxsona o niedzieleniu się wiedzą z innymi wykorzystywało swój potencjał do poszukiwania resztek przedwojennej wiedzy i zwalczania bezpośrednich zagrożeń,ograniczając kontakty z otoczeniem do niezbędnego minimum.
Sytuację zmieniło przybycie do siedziby Bractwa człowieka znanego jako Mieszkaniec Krypty.Przekonał on Bractwo do złamania zasady nieangażowania się w sprawy pustkowi i rozprawienia się z armią supermutantów.Teraz kiedy armia Mistrza została rozbita przywódcy Bractwa muszą odpowiedzieć sobie na pytanie o przyszłość organizacji:pozostać przy doktrynie izolacji,włączyć się w proces jednoczenia Pustkowi i wspomóc go swoją wiedzą czy też wykorzystać przewagę militarną i ścisnąć Kalifornię w żelaznej pięści Paladynów.
2.Vault 13
Można powiedzieć że Krypty były socjologicznym eksperymentem na wielką skalę.Powstały by przetestować ludzkość.Niektóre nie miały dość jedzenia lub wody,w innych zakwaterowano tylko mężczyzn,jeszcze inne przeznaczono do otwarcia po zaledwie pół roku.Każda była zorganizowana w wyjątkowy sposób by przetestować jej mieszkańców.Krypta 13 była wyjątkowa.Została zaprojektowana by pozostać zamkniętą aż do momentu aż będziemy tego potrzebować.W języku naukowym nazywa się to grupą kontrolną
Dick Richardson, Prezydent Stanów Zjednoczonych 2220-2242
Krypta 13 podobnie jak wiele jej podobnych była częścią tajnego projektu rządowego o którym oczywiście nie powiedziano ich mieszkańcom.Oficjalnie miały bowiem zapewnić przetrwanie obywatelom Stanów Zjednoczonych i stać się centrami ponownego zaludnienia kraju po wojnie.Krypta 13 miała pozostać w izolacji przez 200 lat jednak pewien błąd administracyjny sprawił że stało się inaczej.Mianowicie przeznaczony dla Krypty 13 zapasowy moduł sterujący systemem oczyszczania wody trafił do Krypty 8.Kiedy w 2161 roku system uległ nieodwracalnemu uszkodzeniu Nadzorca Krypty był zmuszony wysłać jednego ze swych ludzi z misją zdobycia zastępczego urządzenia.Człowiek ten znany później jako Mieszkaniec Krypty nie tylko zdobył potrzebną część ale także pokonał Mistrza,władcę supermutantów i został okrzyknięty na Pustkowiach bohaterem.Zaniepokojony tym Nadzorca wypędził bohatera z Krytpy obawiając się ujawnienia lokalizacji schronu a także tego że bohater stanie się nowym przywódcą Krypty i przełamie jej izolację.Działanie to przyniosło odwrotny skutek-w Krypcie wybuchł bunt a kiedy na jaw wyszły założenia rządowego projektu i fakt że Nadzorca był w niego wtajemniczony,został przez mieszkańców schronu skazany i stracony.Krypta została otwarta a jej nowi przywódcy nawiązali kontakt z Bractwem Stali co zapoczątkowało nową erę dla jej mieszkańców.
3.Necropolis (ghoule/zombie/mutanci jak zwał tak zwał)
Mieszkańcy Necropolis,niegdyś pieknego i kwitnącego miasta Bakersfield!Wy którzy zostaliście tak okrutnie potraktowani przez los pewnie nieraz zastanawialiście się dlaczego to wam przypadł w udziale tak straszne doświadczenie.Dlaczego to Wy cierpicie męki w waszych zmutowanych ciałach,dlaczego Wasze piękne miasto stało się zbieraniną dymiących ruin.Dlaczego jesteście traktowani jak wyrzutki,jak gorsza rasa przez tych którzy doprowadzili świat do takiego stanu.Przez tych którzy podpalili świat nuklearnym płomieniem,przez tych którzy zbudowali wadliwy schron przez co waszym udziałem stało się piekło mutacji.Tak drodzy przyjaciele,słusznie szukacie winnego-to ludzie,ludzie są winni naszego cierpienia.Ale teraz drodzy przyjaciele karty się odwróciły bo mamy to czego oni potrzebują do przetrwania-wodę,wodę pompowaną z trzewi naszej ziemi i jeśli będą jej chcieli,to niech za nią słono zapłacą
Set władca Necropolis
4.Khans (bandyci)
Nie każdy mieszkaniec Pustkowi chce trudzić się codzienna walką o przetrwanie i wydzieraniem pustyni jedzenia,wody i innych bogactw.Niektórzy wolą iść na skróty i żyć z owoców pracy innych,przekonując ich do dzielenia się przy pomocy noża i pistoletu.Dla innych nudne życie rolnika czy kupca jest nie do przyjęcia i szukają życia pełnego wrażeń i przygód.Jeszcze inni są po prostu szaleńcami nurzającymi się w krwi i szukającymi śmierci.Dlatego wielu z nich formuje mniej lub bardziej liczne bandy,wyznając najstarsze prawo na świecie-prawo silniejszego.
Jedną z takich grup są kultywujący tradycje nomadów-rabusiów Chanowie.Oryginalne pochodzenie Chanów to Krypta 15 która ze względu na przeludnienie została opuszczona przez część mieszkańców,która aby przeżyć na pustyni zaczęła rabować osady i karawany.Wkrótce przeistoczyli się w zbrojną bandę,napadającą na słabszych i uciekającą przed silniejszymi.Beztroskie życie bandytów trwało aż do 2161 roku kiedy to porwali dla okupu córkę Aradesha,lidera miasteczka Shady Sands.Ten zamiast zapłacić okup wynajął najemnika,który odbił dziewczynę zabijając przywódce Chanów Garla i wielu jego ludzi.Jednak skoro nawet wojna nuklearna nie zniszczyła przestępczości to co dopiero pojedynczy człowiek.
Resztki rozbitej bandy snuły się po pustyni aż do dnia w którym wzięli do niewoli Dariusa van Vertena-dezertera z Bractwa.Pojmany wykorzystał obyczaj bandy i wyzwał ich obecnego przywódce na rytualny pojedynek wręcz i go pokonał.Wtedy bandyci okrzyknęli go nowym hersztem.Van Verten szybko wykorzystał swoją wiedzę szkoląc bandytów w walce i organizować ich na sposób wojskowy co sprawiło że pomimo niewielkiej liczy stanowią poważne zagrożenie dla osad na Pustkowiu.
5.New Unity (supermutanci)
Wirus FEV,cud przedwojennej nauki,miał stworzyć superżłonierzy,silnych,inteligentnych i wytrzymałych,którzy mieli przechylić szalę zwycięstwa na stronę USA.Niestety w postapokaliptycznym świecie nic nie działa tak jak trzeba.Wirus FEV okazał sie interferować z radiacją powodując że ludzie pod wpływem wirusa owszem mutowali w silnych i wytrzymałych mutantów ale niestety inteligencja drastycznie spadała.Ci którzy mutowali w sposób obejmujący także wzrost inteligencji stanowili niecały promil.
Sprawiło to że po śmierci Mistrza,armia supermutantów została pozbawiona przywództwa i stała się łatwym łupem dla Paladynów Bractwa którzy rozbili ją dzięki przewadze w sztuce wojennej.
Większość mutantów wycofała się za Góry Skaliste,część zamieniła się w chaotyczne bandy krążące po Kalifornii,niewielka część zamieszkała wśród ludzi.Ludzie odtetchnęli z ulgą.Pokonanie armii Mistrza,jego śmierć i zniszczenie zbiorników z wirusem FEV zdawało się zapowiadać koniec zagrożenia ze strony supermutantów.
Jednak wkrótce ludzie zaczęli tajemniczo znikać a kupcy wracający z pustkowi z przerażeniem w oczach mamrotali coś o "bestiach" podchodzących w nocy pod obozowiska.Nikt nie zwracał na to uwagi zwalając te opowieści na majaki spowodowane udarem lub radiacją,a zniknięcia tłumaczyć zdaniem "cóż ludzie zawsze ginęli na Pustkowiach"...
6.NCR(ludzie z Wasteland)
Życie na pustkowiach to nie bułka z masłem.Nie ma co jeść i pić,dookoła roi się od radskorpionów,mutantów i bandytów,kobiety się nie depilują a papier toaletowy przestali produkować 90 lat temu.Jakby mało tego było to jeszcze ta afera z supermutantami.Całe szczęście że udało się skurwieli pogonić.Szkoda tylko że to dzięki tym zakutym w stal dupkom z Bractwa.Teraz będą chcieli żeby ich całować w tyłek w podzięce.
Trzeba by się samemu jakoś zorganizować,w końcu nie po to przetrwaliśmy tyle lat na pustkowiu żeby byle banda mutantów czy gości o wyglądzie chodzących lodówek miała nas niewolić i mordować według woli.Co my,jesteśmy gorsi niż oni?
Rzeczek wpadł jeszcze na dobry pomysł stworzenia schematu sympatii i animozji pomiędzy frakcjami (typu frakcja A handluje z członkami frakcji B ale do frakcji C strzela bez ostrzeżenia itp.)
Jak uznasz Victorze że lepiej wrzucić to w jakieś tajne podforum i wywalisz to śmiało nie obrażę się.
rzeku z martą mówili żeby wrzucić to tutaj-przykładowe frakcje w Falloucie z quasi-fabularnym opisem
czas i miejsce akcji:tzw. Core Region- Kalifornia, na północ od miasta znanego kiedyś jako Los Angeles rok 2162-tuż po śmierci Mistrza i zniszczeniu bazy Mariposa przez osobnika znanego jako Mieszkaniec Krypty.
Cel strategiczny-przejąć kontrolę nad Core Region-myślę wprowadzić puntky za wykonane questy,zebraną przedwojenna technologię itp.
Frakcje:
1.Brotherhood of Steel
Kapitan Roger Maxson w ostatnich latach Wielkiej Wojny stacjonował w bazie Mariposa jako zastępca dowódcy garnizonu.Pech chciał że baza była miejscem nieludzkich eksperymentów z użyciem wirusa FEV na dezerterach i innych więźniach Armii,co gdy wyszło na jaw niezbyt spodobało się stacjonującym tam żołnierzom i doprowadziło do wybuchu buntu na czele którego zbuntowani żołnierze postawili Rogera Maxsona.Po rozstrzelaniu personelu naukowego Maxson ogłosił przez radio dezercje z armii i secesję od Stanów Zjednoczonych.Na jego szczęście rząd i armia USA była w tym czasie zbyt zajęta spadającymi z nieba chińskimi bombami atomowymi by się z nim rozprawić.
Cudem ocaleni z nuklearnej zagłady żołnierze Maxsona,postanowili opuścić bazę w obawie że przeoczenie tak ważnej bazy zostanie wkrótce naprawione.W tym celu udali się do starego,rządowego schronu Lost Hill zabierając z bazy Mariposa cały sprzęt i zapasy jakie mogli unieść.Po dotarciu do bunkra Maxson ogłosił,że ani on,ani jego ludzie nie będą narażać życia dla cudzych celów i przeformował swój oddział w quasi-zakon nazwany "Bractwo Stali".
Bractwo jest organizacją która choć nie jest już stricte armią to jednak zachowali wiele cech US Army takich jak hierarchiczna organizacja,pion dowodzenia,dyscyplinę i wysoki poziom wyszkolenia.Po armii amerykańskiej odziedziczyli też olbrzymie zasoby,wiedzę i technologię w tym pancerze wspomagane czyniące Paladynów Bractwa niemal niepokonanymi w boju.Jednak pomimo to Bractwo nigdy nie wykorzystywało swoich możliwości do rozszerzania swojej władzy,tylko zgodnie z doktryną Maxsona o niedzieleniu się wiedzą z innymi wykorzystywało swój potencjał do poszukiwania resztek przedwojennej wiedzy i zwalczania bezpośrednich zagrożeń,ograniczając kontakty z otoczeniem do niezbędnego minimum.
Sytuację zmieniło przybycie do siedziby Bractwa człowieka znanego jako Mieszkaniec Krypty.Przekonał on Bractwo do złamania zasady nieangażowania się w sprawy pustkowi i rozprawienia się z armią supermutantów.Teraz kiedy armia Mistrza została rozbita przywódcy Bractwa muszą odpowiedzieć sobie na pytanie o przyszłość organizacji:pozostać przy doktrynie izolacji,włączyć się w proces jednoczenia Pustkowi i wspomóc go swoją wiedzą czy też wykorzystać przewagę militarną i ścisnąć Kalifornię w żelaznej pięści Paladynów.
2.Vault 13
Można powiedzieć że Krypty były socjologicznym eksperymentem na wielką skalę.Powstały by przetestować ludzkość.Niektóre nie miały dość jedzenia lub wody,w innych zakwaterowano tylko mężczyzn,jeszcze inne przeznaczono do otwarcia po zaledwie pół roku.Każda była zorganizowana w wyjątkowy sposób by przetestować jej mieszkańców.Krypta 13 była wyjątkowa.Została zaprojektowana by pozostać zamkniętą aż do momentu aż będziemy tego potrzebować.W języku naukowym nazywa się to grupą kontrolną
Dick Richardson, Prezydent Stanów Zjednoczonych 2220-2242
Krypta 13 podobnie jak wiele jej podobnych była częścią tajnego projektu rządowego o którym oczywiście nie powiedziano ich mieszkańcom.Oficjalnie miały bowiem zapewnić przetrwanie obywatelom Stanów Zjednoczonych i stać się centrami ponownego zaludnienia kraju po wojnie.Krypta 13 miała pozostać w izolacji przez 200 lat jednak pewien błąd administracyjny sprawił że stało się inaczej.Mianowicie przeznaczony dla Krypty 13 zapasowy moduł sterujący systemem oczyszczania wody trafił do Krypty 8.Kiedy w 2161 roku system uległ nieodwracalnemu uszkodzeniu Nadzorca Krypty był zmuszony wysłać jednego ze swych ludzi z misją zdobycia zastępczego urządzenia.Człowiek ten znany później jako Mieszkaniec Krypty nie tylko zdobył potrzebną część ale także pokonał Mistrza,władcę supermutantów i został okrzyknięty na Pustkowiach bohaterem.Zaniepokojony tym Nadzorca wypędził bohatera z Krytpy obawiając się ujawnienia lokalizacji schronu a także tego że bohater stanie się nowym przywódcą Krypty i przełamie jej izolację.Działanie to przyniosło odwrotny skutek-w Krypcie wybuchł bunt a kiedy na jaw wyszły założenia rządowego projektu i fakt że Nadzorca był w niego wtajemniczony,został przez mieszkańców schronu skazany i stracony.Krypta została otwarta a jej nowi przywódcy nawiązali kontakt z Bractwem Stali co zapoczątkowało nową erę dla jej mieszkańców.
3.Necropolis (ghoule/zombie/mutanci jak zwał tak zwał)
Mieszkańcy Necropolis,niegdyś pieknego i kwitnącego miasta Bakersfield!Wy którzy zostaliście tak okrutnie potraktowani przez los pewnie nieraz zastanawialiście się dlaczego to wam przypadł w udziale tak straszne doświadczenie.Dlaczego to Wy cierpicie męki w waszych zmutowanych ciałach,dlaczego Wasze piękne miasto stało się zbieraniną dymiących ruin.Dlaczego jesteście traktowani jak wyrzutki,jak gorsza rasa przez tych którzy doprowadzili świat do takiego stanu.Przez tych którzy podpalili świat nuklearnym płomieniem,przez tych którzy zbudowali wadliwy schron przez co waszym udziałem stało się piekło mutacji.Tak drodzy przyjaciele,słusznie szukacie winnego-to ludzie,ludzie są winni naszego cierpienia.Ale teraz drodzy przyjaciele karty się odwróciły bo mamy to czego oni potrzebują do przetrwania-wodę,wodę pompowaną z trzewi naszej ziemi i jeśli będą jej chcieli,to niech za nią słono zapłacą
Set władca Necropolis
4.Khans (bandyci)
Nie każdy mieszkaniec Pustkowi chce trudzić się codzienna walką o przetrwanie i wydzieraniem pustyni jedzenia,wody i innych bogactw.Niektórzy wolą iść na skróty i żyć z owoców pracy innych,przekonując ich do dzielenia się przy pomocy noża i pistoletu.Dla innych nudne życie rolnika czy kupca jest nie do przyjęcia i szukają życia pełnego wrażeń i przygód.Jeszcze inni są po prostu szaleńcami nurzającymi się w krwi i szukającymi śmierci.Dlatego wielu z nich formuje mniej lub bardziej liczne bandy,wyznając najstarsze prawo na świecie-prawo silniejszego.
Jedną z takich grup są kultywujący tradycje nomadów-rabusiów Chanowie.Oryginalne pochodzenie Chanów to Krypta 15 która ze względu na przeludnienie została opuszczona przez część mieszkańców,która aby przeżyć na pustyni zaczęła rabować osady i karawany.Wkrótce przeistoczyli się w zbrojną bandę,napadającą na słabszych i uciekającą przed silniejszymi.Beztroskie życie bandytów trwało aż do 2161 roku kiedy to porwali dla okupu córkę Aradesha,lidera miasteczka Shady Sands.Ten zamiast zapłacić okup wynajął najemnika,który odbił dziewczynę zabijając przywódce Chanów Garla i wielu jego ludzi.Jednak skoro nawet wojna nuklearna nie zniszczyła przestępczości to co dopiero pojedynczy człowiek.
Resztki rozbitej bandy snuły się po pustyni aż do dnia w którym wzięli do niewoli Dariusa van Vertena-dezertera z Bractwa.Pojmany wykorzystał obyczaj bandy i wyzwał ich obecnego przywódce na rytualny pojedynek wręcz i go pokonał.Wtedy bandyci okrzyknęli go nowym hersztem.Van Verten szybko wykorzystał swoją wiedzę szkoląc bandytów w walce i organizować ich na sposób wojskowy co sprawiło że pomimo niewielkiej liczy stanowią poważne zagrożenie dla osad na Pustkowiu.
5.New Unity (supermutanci)
Wirus FEV,cud przedwojennej nauki,miał stworzyć superżłonierzy,silnych,inteligentnych i wytrzymałych,którzy mieli przechylić szalę zwycięstwa na stronę USA.Niestety w postapokaliptycznym świecie nic nie działa tak jak trzeba.Wirus FEV okazał sie interferować z radiacją powodując że ludzie pod wpływem wirusa owszem mutowali w silnych i wytrzymałych mutantów ale niestety inteligencja drastycznie spadała.Ci którzy mutowali w sposób obejmujący także wzrost inteligencji stanowili niecały promil.
Sprawiło to że po śmierci Mistrza,armia supermutantów została pozbawiona przywództwa i stała się łatwym łupem dla Paladynów Bractwa którzy rozbili ją dzięki przewadze w sztuce wojennej.
Większość mutantów wycofała się za Góry Skaliste,część zamieniła się w chaotyczne bandy krążące po Kalifornii,niewielka część zamieszkała wśród ludzi.Ludzie odtetchnęli z ulgą.Pokonanie armii Mistrza,jego śmierć i zniszczenie zbiorników z wirusem FEV zdawało się zapowiadać koniec zagrożenia ze strony supermutantów.
Jednak wkrótce ludzie zaczęli tajemniczo znikać a kupcy wracający z pustkowi z przerażeniem w oczach mamrotali coś o "bestiach" podchodzących w nocy pod obozowiska.Nikt nie zwracał na to uwagi zwalając te opowieści na majaki spowodowane udarem lub radiacją,a zniknięcia tłumaczyć zdaniem "cóż ludzie zawsze ginęli na Pustkowiach"...
6.NCR(ludzie z Wasteland)
Życie na pustkowiach to nie bułka z masłem.Nie ma co jeść i pić,dookoła roi się od radskorpionów,mutantów i bandytów,kobiety się nie depilują a papier toaletowy przestali produkować 90 lat temu.Jakby mało tego było to jeszcze ta afera z supermutantami.Całe szczęście że udało się skurwieli pogonić.Szkoda tylko że to dzięki tym zakutym w stal dupkom z Bractwa.Teraz będą chcieli żeby ich całować w tyłek w podzięce.
Trzeba by się samemu jakoś zorganizować,w końcu nie po to przetrwaliśmy tyle lat na pustkowiu żeby byle banda mutantów czy gości o wyglądzie chodzących lodówek miała nas niewolić i mordować według woli.Co my,jesteśmy gorsi niż oni?
Rzeczek wpadł jeszcze na dobry pomysł stworzenia schematu sympatii i animozji pomiędzy frakcjami (typu frakcja A handluje z członkami frakcji B ale do frakcji C strzela bez ostrzeżenia itp.)
Jak uznasz Victorze że lepiej wrzucić to w jakieś tajne podforum i wywalisz to śmiało nie obrażę się.